LIST MATEMATYKÓW
DRODZY KANDYDACI!
Jeśli interesujecie się przedmiotami ścisłymi, to jest to klasa właśnie dla Was. Podstawowym przedmiotem w pakiecie przedmiotów kierunkowych będzie matematyka. Przedmiot ten będzie prowadzony przez nauczycieli Publicznego Liceum Ogólnokształcącego Uniwersytetu Łódzkiego, którzy jednocześnie są nauczycielami akademickimi, pracownikami Wydziału Matematyki i Informatyki, największej w województwie łódzkim i jednej z największych tego typu placówek w kraju. Niektóre cele nauczania matematyki w tej klasie:
Cel konieczny:
- Przygotowanie do matury w zakresie rozszerzonym.
Pozostałe cele (ich realizacja zależeć będzie od zainteresowań i determinacji uczniów)
- Przekazanie wiedzy matematycznej niezbędnej do realizacji zainteresowań związanych z innymi dziedzinami ścisłymi takimi jak: informatyka, fizyka, chemia, geografia.
- Sukcesy w konkursach matematycznych, w tym w Olimpiadzie Matematycznej. Z myślą o tych sukcesach nasi nauczyciele pracują już z gimnazjalistami, prowadząc olimpijskie koło matematyczne dla gimnazjalistów. Uczestniczą w nim uczniowie klas II i III a także uczniowie klas I gimnazjów. Będziemy proponowali ciekawe zajęcia pozalekcyjne i, w miarę potrzeb, obozy naukowe.
Do dyspozycji uczniów tej klasy będą laboratoria informatyczne Wydziału Matematyki i Informatyki, laboratoria fizyczne Wydziału Fizyki i Informatyki Stosowanej, a także laboratoria chemiczne Wydziału Chemii. Jest możliwość korzystania z laboratoriów innych wydziałów i bogatego księgozbioru Biblioteki Uniwersyteckiej.
(niedługo już Wasi) Matematycy PLOUŁ
LIST POLONISTÓW
DRODZY UCZNIOWIE!
Jak wyobrażamy sobie klasę humanistyczną? Zwyczajnie: grupka młodych geniuszy-humanistów z zaciekawieniem patrzących na świat języka, kultury i sztuki, który współtworzą.
Dlaczego geniuszy? Ponieważ w każdym człowieku jest coś wyjątkowego, jakiś talent, który czasami wystarczy tylko odkryć.
Dlaczego humanistów? Z uwagi na znawstwo przedmiotów humanistycznych oraz na możliwości samodzielnego odkrywania Prawdy, Dobra oraz Piękna. Ze względu na aksjologiczną wrażliwość i uznanie człowieka za najwyższą wartość, wiarę w ludzkie możliwości i nieustający rozwój osobowości.
Dlaczego z zaciekawieniem? Kiedy ciekawość dotyczy poważnych problemów, nazywa się ją żądzą wiedzy (Marie von Ebner-Eschenbach). Wystarczy niepohamowana ciekawość, by przeobrazić się w odkrywcę i młodego naukowca.
Dlaczego współtwórcy świata języka, kultury i sztuki? Z myśli i języka artyści tworzą sztukę. Przy pomocy tych samych narzędzi każdy człowiek może współtworzyć antroposferę.
Przez niespełna trzy lata z wytrwałością będziemy szukać w Was pierwiastków geniuszu, intrygować i stawiać w sytuacjach problemowych, stale zachęcać do krytycznego oglądu oraz tworzenia tekstów szeroko pojętej kultury, a także uwrażliwiać na drugiego człowieka. Rozszerzona matura z języka polskiego zakłada odczytywanie utworów na poziomie idei oraz organizacji tekstu, dlatego też przy ćwiczeniach maturalnych będzie nam przyświecać myśl wieszcza: "Aby język giętki powiedział wszystko, co pomyśli głowa".
Pozostaje nam już tylko zaprosić Was do niezwykłej wędrówki po galerii kultury.
(niedługo już Wasi) Poloniści PLOUŁ