REKRUTACJA 2024/2025 - INFORMACJE
Szkoła objęta jest miejskim elektronicznym naborem nabor.pcss.pl
Terminy rekrutacji określa Zarządzenie nr 7/2024 Łódzkiego Kuratora Oświaty z dnia 25 stycznia 2024 r. w sprawie ustalenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz składania dokumentów na rok szkolny 2024/2025. Skan dokumentu (2 MB)
Link do tabeli Terminy rekrutacji na rok szkolny 2024/2025. Plik do pobrania (19 KB)
Zasady rekrutacji i punktację reguluje Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 18 listopada 2022 r. oraz Rozporządzenie Ministra Edukacji z dnia 31 stycznia 2024 r.
Wykaz konkursów tematycznych i interdyscyplinarnych oraz dyscyplin sportowych punktowanych i weryfikowanych w procesie rekrutacji do szkół ponadpodstawowych zamieszczony jest w zarządzeniach:
- Zarządzenie nr 143/2023 Łódzkiego Kuratora Oświaty z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie wykazu zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych na rok szkolny 2023/2024, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, które mogą być wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej. Plik do pobrania (34 KB)
- Zarządzenie nr 10/2024 Łódzkiego Kuratora Oświaty z dnia 5 lutego 2024 r. zmieniające Zarządzenie nr 143/2023 Łódzkiego Kuratoria Oświaty z dnia 13 grudnia 2023 r. Skan dokumentu (725 KB)
Osiągnięcia te muszą być wypisane na świadectwie aby mogły zostać uwzględnione.
REKRUTACJA 2024/2025 - REGULAMIN
Wniosek o przyjęcie do Liceum oraz jego uzupełnienie o kopię świadectwa ukończenia szkoły i kopię zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty należy złożyć poprzez system naboru elektronicznego nabor.pcss.pl:
Wniosek o przyjęcie:
Wniosek należy złożyć w systemie naboru elektronicznego podpisując go za pomocą profilu zaufanego, następnie dołączyć plik z wnioskiem w formacie pdf w systemie naboru. W przypadku braku możliwości podpisu elektronicznego należy wydrukować go z systemu i podpisać ręcznie, następnie zeskanować lub zrobić wyraźne zdjęcie i załączyć jako dokument w systemie naboru.
Wnioski należy składać od od 22 kwietnia 2024 do 21 maja 2024 do godz. 12:00.
W przypadku wyboru klasy dwujęzycznej 1B na dowolnym miejscu listy preferencji należy zaliczyć sprawdzian kompetencji z języka angielskiego, który odbędzie się w budynku PLOUŁ dnia 7 czerwca 2024 o godz. 16.00 (II termin: 14 czerwca o godz. 16.00).
Kopia świadectwa i wyniki egzaminu ósmoklasisty:
Przed przesłaniem kopii świadectwa i wyników należy bezwzględnie wprowadzić oceny i osiągnięcia oraz wyniki egzaminu ósmoklasisty do systemu naboru. Tylko wnioski z poprawnie wprowadzonymi danymi do systemu będą brały udział w rekrutacji.
UWAGA: Prosimy o bardzo uważne wprowadzenie danych i kilkukrotne sprawdzenie, czy wszystkie dane w postaci ocen i osiągnięć zgadzają się ze świadectwem. W ostatnim etapie, po dostarczeniu oryginału świadectwa i wyników egzaminu, w przypadku błędu lub niezgodności z tym świadectwem, kandydat może zostać usunięty z listy i tym samym nie dostać się do żadnej ze wskazanych szkół. Wprowadzone osiągnięcia do systemu muszą być wpisane na świadectwie, prosimy o nieprzysyłanie żadnych dodatkowych dyplomów, zaświadczeń itp. Osiągnięcia, które nie zostały wpisane na świadectwie nie mogą pojawić się w systemie rekrutacji.
Świadectwo należy zeskanować lub zrobić wyraźne zdjęcie dwóch stron. Zaświadczenie należy zeskanować lub zrobić wyraźne zdjęcie. Pliki należy załączyć w systemie naboru.
Kopie świadectw z wynikami egzaminu należy załączać niezwłocznie od 3 lipca 2024 do 9 lipca 2024 do godz. 15:00.
Prosimy o niezwlekanie z załączaniem dokumentów. Wnioski wraz z otrzymanym świadectwem i wynikami będą rozpatrywane w kolejności ich zgłoszeń. Prosimy o cierpliwe oczekiwanie na zaakceptowanie wniosków i osiągnięć oraz niezgłaszanie zapytań w tej kwestii. W przypadku problemów będziemy się z Państwem kontaktować.
Szkoła nie udziela informacji na temat funkcjonowania i obsługi systemu elektronicznego naboru - należy zaznajomić się z instrukcją obsługi lub w przypadku błędów kontaktować z firmą odpowiedzialną za serwis naboru elektronicznego.
Potwierdzenie woli przyjęcia kandydatów zakwalifikowanych w postaci przedłożenia oryginałów w/w dokumentów odbywać się będzie w dniach od 15 lipca 2024 godz. 12:00 do 18 lipca 2024 godz. 12:00 w budynku PLOUŁ. Dokładny harmonogram pracy liceum w te dni zostanie podany na stronie.
W tym również terminie prosimy o składanie wszelkich innych dokumentów uzupełniających (zaświadczenia, oświadczenia itp.)
TEST KOMPETENCJI JĘZYKOWYCH
Test kompetencji językowych jest na poziomie B1+ wg opisu CEFR i składać się będzie z następujących części:
- czytanie ze zrozumieniem (zadania zamknięte)
- zadania leksykalno-gramatyczne (zadania otwarte)
- krótki tekst do napisania (np. opis, historyjka lub list)
Test będzie trwał 60 minut.
Łączna liczba punktów to 50 a próg zaliczeniowy wynosi 50% czyli 25 p.
Z testu zwolnieni są finaliści i laureaci Olimpiady z j. angielskiego oraz osoby, które zdały egzamin z j. angielskiego i posiadają certyfikat znajomości języka na poziomie przynajmniej B2. Skany stosownych dokumentów prosimy przysyłać na maila szkoły : liceum@uni.lodz.pl
Osoby zgłaszające się na test prosimy o przesłanie następującej wiadomości na maila szkoły:
Imię Nazwisko osoby zdającej zgłasza się na test kompetencji językowych w Publicznym Liceum Ogólnokształcącym UŁ.
Test odbędzie się 7 czerwca o godz. 16.00 w budynku szkoły (II termin: 14 czerwca o godz. 16.00).
W przypadku problemu z terminem, prosimy o kontakt mailowy ze szkołą.