Rekrutacja 2024/2025 - Informacje, Regulamin

REKRUTACJA 2024/2025 - INFORMACJE

Szkoła objęta jest miejskim elektronicznym naborem nabor.pcss.pl

Terminy rekrutacji określa Zarządzenie nr 7/2024 Łódzkiego Kuratora Oświaty z dnia 25 stycznia 2024 r. w sprawie ustalenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz składania dokumentów na rok szkolny 2024/2025. Skan dokumentu (2 MB)

Link do tabeli Terminy rekrutacji na rok szkolny 2024/2025. Plik do pobrania (19 KB)

Zasady rekrutacji i punktację reguluje Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 18 listopada 2022 r. oraz Rozporządzenie Ministra Edukacji z dnia 31 stycznia 2024 r.

Wykaz konkursów tematycznych i interdyscyplinarnych oraz dyscyplin sportowych punktowanych i weryfikowanych w procesie rekrutacji do szkół ponadpodstawowych zamieszczony jest w zarządzeniach:

Osiągnięcia te muszą być wypisane na świadectwie aby mogły zostać uwzględnione.

 

REKRUTACJA 2024/2025 - REGULAMIN

Wniosek o przyjęcie do Liceum oraz jego uzupełnienie o kopię świadectwa ukończenia szkoły i kopię zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty należy złożyć poprzez system naboru elektronicznego nabor.pcss.pl:

 

Wniosek o przyjęcie:

Wniosek należy złożyć w systemie naboru elektronicznego podpisując go za pomocą profilu zaufanego, następnie dołączyć plik z wnioskiem w formacie pdf w systemie naboru. W przypadku braku możliwości podpisu elektronicznego należy wydrukować go z systemu i podpisać ręcznie, następnie zeskanować lub zrobić wyraźne zdjęcie i załączyć jako dokument w systemie naboru.

Wnioski należy składać od od 22 kwietnia 2024 do 21 maja 2024 do godz. 12:00.

W przypadku wyboru klasy dwujęzycznej 1B na dowolnym miejscu listy preferencji należy zaliczyć sprawdzian kompetencji z języka angielskiego, który odbędzie się w budynku PLOUŁ dnia 7 czerwca 2023 o godz. 16.00.

 

Kopia świadectwa i wyniki egzaminu ósmoklasisty:

Przed przesłaniem kopii świadectwa i wyników należy bezwzględnie wprowadzić oceny i osiągnięcia oraz wyniki egzaminu ósmoklasisty do systemu naboru. Tylko wnioski z poprawnie wprowadzonymi danymi do systemu będą brały udział w rekrutacji.

UWAGA: Prosimy o bardzo uważne wprowadzenie danych i kilkukrotne sprawdzenie, czy wszystkie dane w postaci ocen i osiągnięć zgadzają się ze świadectwem. W ostatnim etapie, po dostarczeniu oryginału świadectwa i wyników egzaminu, w przypadku błędu lub niezgodności z tym świadectwem, kandydat może zostać usunięty z listy i tym samym nie dostać się do żadnej ze wskazanych szkół. Wprowadzone osiągnięcia do systemu muszą być wpisane na świadectwie, prosimy o nieprzysyłanie żadnych dodatkowych dyplomów, zaświadczeń itp. Osiągnięcia, które nie zostały wpisane na świadectwie nie mogą pojawić się w systemie rekrutacji.

Świadectwo należy zeskanować lub zrobić wyraźne zdjęcie dwóch stron. Zaświadczenie należy zeskanować lub zrobić wyraźne zdjęcie. Pliki należy załączyć w systemie naboru.

Kopie świadectw z wynikami egzaminu należy załączać niezwłocznie od 3 lipca 2024 do 9 lipca 2024 do godz. 15:00.

Prosimy o niezwlekanie z załączaniem dokumentów. Wnioski wraz z otrzymanym świadectwem i wynikami będą rozpatrywane w kolejności ich zgłoszeń. Prosimy o cierpliwe oczekiwanie na zaakceptowanie wniosków i osiągnięć oraz niezgłaszanie zapytań w tej kwestii. W przypadku problemów będziemy się z Państwem kontaktować.

Szkoła nie udziela informacji na temat funkcjonowania i obsługi systemu elektronicznego naboru - należy zaznajomić się z instrukcją obsługi lub w przypadku błędów kontaktować z firmą odpowiedzialną za serwis naboru elektronicznego.

Potwierdzenie woli przyjęcia kandydatów zakwalifikowanych w postaci przedłożenia oryginałów w/w dokumentów odbywać się będzie w dniach od 15 lipca 2024 godz. 12:00 do 18 lipca 2024 godz. 12:00 w budynku PLOUŁ. Dokładny harmonogram pracy liceum w te dni zostanie podany na stronie.

W tym również terminie prosimy o składanie wszelkich innych dokumentów uzupełniających (zaświadczenia, oświadczenia itp.)